Publicații
Marcile Turistice ale Republicii Moldova
Data publicării: Luni, 20 februarie 2017

 Agenția Turismului a Republicii Moldova în parteneriat cu asociațiile sectoriale, beneficiind de asistența și expertiza tehnică locală și internațională, a elaborat și înregistrat cîteva Mărci turistice, una din ele fiind creată în baza simbolului ”Pomul vieții”.   

Pomul vieții simbolizează viața continuă și ciclicitatea, tinerețea veșnică și viața fără de moarte. De asemenea, este un simbol creștin, care face conexiunea între cer și pământ. Rădăcinile pomului se adâncesc în tradițiile și obiceiurile strămoșilor noștri, iar ramurile cu fructe - subliniază dezvoltarea și creșterea continuă. Simbolul de pom al vieții este întâlnit în multe opere de artă populară și meșteșugărit.

Marca turistică elaborată în baza simbolului popular ”Pomul vieții” este înregistrată la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală cu nr. 27 307.  Fiecare element al mărcii are o semnificație aparte și vorbește despre caracteristicile și cele mai solicitate forme de turism  din Republica Moldova, cum ar fi:

Trandafirul (Turismul rural) -  simbol folcloric binecunoscut al dragostei, frumuseții, familiei, înțelepciunii și devotamentului – exprimă valorile spirituale ale moldovenilor.

Crucea (Turismul religios) -  simbol al credinței ortodoxe, religia de bază a țării, este un simbol al speranței și purității. În Republica Moldova există peste 55 de mănăstiri, cele mai faimoase dintre ele fiind: Căpriana, Vărzărești, Orheiul Vechi, Zăbriceni, Frumoasa, Curchi și multe altele.

Paharele de vin roșu și alb (Turismul vitivinicol) - simboluri ale tradițiilor vinicole, a celebrării sărbătorilor și a conversațiilor de suflet, care au loc adesea în Republica Moldova.

 Inima (Turismul rural) - simbol al ospitalității, sincerității și bunăvoinței poporului moldovenesc -  exprimă ospitatlitatea moldovenilor.

Legumele și fructele  (Turismul ecologic și agricol) - simbolizează gustul și aroma deosebite ale fructelor și legumelor, care se datorează condițiilor climaterice și calității solurilor din țara noastră. Legumele și Fructele-simboluri vorbesc despre bogăția și diversitatea cîmpurilor și  livezilor din întreaga țară.

Busuiocul (turismul cultural) - floarea utilizată în majoritatea tradițiilor populare legate de familie: naștere, botez, nuntă, cumătrie, înmormîntare (busuioc la naștere, busuioc la  moarte) este asociată cu protecția și puritatea, iubirea sinceră și constantă. Busuiocul reprezintă  tradițiile populare practicate de întreaga societate, care prezintă interes și atractivitate pentru alte culturi populare.

Persoanele fizice și juridice interesate, pot utiliza mărcile turistice în condițiile „Regulamentului ce prevede modul de utilizare a mărcilor turisice” aprobat prin  ordinul Agenţiei Turismului nr. 34  din 29 decembrie 2016.  

Pentru a afla mai multa informaţie privind modul de utilizare a mărcilor turistice, consultați pagina web a Agenției Turismului, la rubricile din meniul Legislaţie/Acte departamentale sau utilizați linkul  www.turism.gov.md/files/7123_Regulament_Marca_Turistica.pdf

 

Alte înregistrări
Data publicării: Joi, 05 septembrie 2013
Oenoturismul sau turismul vitivinicol din Republica Moldova. Citeşte mai mult...
Data publicării: Joi, 05 septembrie 2013
Destinațiii balneare în Republica Moldova Citeşte mai mult...
Data publicării: Joi, 05 septembrie 2013
În revistă sunt incluse și descrise rezervațiile naturale ale Republicii Moldova Citeşte mai mult...
Data publicării: Joi, 05 septembrie 2013
Prezentarea complexelor turistice rurale din Republica Moldova Citeşte mai mult...
Data publicării: Joi, 05 septembrie 2013
Citeşte mai mult...
Data publicării: Joi, 05 septembrie 2013
Citeşte mai mult...
Data publicării: Sâmbătă, 27 august 2011
Lansarea Ghidului Turistic al Republicii Moldova Citeşte mai mult...
Data publicării: Marţi, 19 octombrie 2010
La 25 septembrie 2010, în cadrul manifestărilor prilejuite de marcarea Zilei Mondiale a Turismului a fost lansat ghidul ”MOLDOVA TURISTICĂ” , un îndemn adresat celora, ce doresc să ne viziteze și să ne descopere țara. Citeşte mai mult...
Data publicării: Marţi, 19 octombrie 2010
Cel de-al doilea ghid ”DRUMUL VINULUI”, lansat cu ocazia Zilei Naționale a Vinului, își propune să pună în valoare tradițiile vitivinicole ale Republicii Moldova și potențialul turistic al acestui segment. Citeşte mai mult...
Data publicării: Marţi, 19 octombrie 2010
Ghidul ”DRUMUL MĂNĂSTIRILOR” continuă frumoasa tradiție de punere în valoare a potențialului turistic valoros de care dispune țara noastră. Lansat cu ocazia sărbătoririi Hramului municipiului Chișinău, acest material promoțional prezintă ”arhipelagul mănăstiresc” al Republicii Moldova, invitînd la cunoașterea istoriei, credinței, culturii, tradițiilor și modernității țării noastre prin turismul de pelerinaj și cel religios. Citeşte mai mult...

Rezultatele 1 - 10 din 10
» Toate înregistrările
» Sus

© 2010 Agenţia Turismului a Republicii Moldova.
MD-2028 mun.Chişinău, șos.Hînceşti, 53
Tel.: (+373-22) 22 66 34 E-mail: info@turism.gov.md

Total vizitatori: 1310855
Total ieri: 682
Total azi: 491